Nie wolno bawić się czyimiś uczuciami, emocjami… No nie wolno! To się zwykle marnie kończy – i najczęściej dla „zabawki”… Ot całe libretto „Madama Butterfly”. Taka japońska wersja „Halki”. Ta w krakowskiej operze – och… No wzrusza – ale Puccini tak to już napisał żeby wzruszało. Na scenie czerwienie, burgundy, pomarańcze, róże – erupcja barw! Scenografia zwłaszcza w II akcie – niesamowita. Kostiumy też – choć Panie śpiewaczki miały momentami problem by się w nie, nie zaplatać. Mocno całość inspirowana kulturą Japońską – i mądrze. Ruch sceniczny samego Motyla momentami ciut chyba przerysowany i sztuczny ale słuchało się miło, wzrusz był.
obsada
CIO-CIO-SAN | Agnieszka Kuk
PINKERTON | Pavlo Tolstoy
SUZUKI | Monika Korybalska
SHARPLESS | Adam Szerszeń
GORO | Krzysztof Kozarek
BONZO | Wołodymyr Pańkiw
KATE PINKERTON | Karin Wiktor-Kałucka
YAMADORI | Michał Kutnik
YAKUSIDE | Jerzy Wójcik
COMMISSARIO IMPERIALE | Marcin Herman
L'UFFIZIALE DEL REGISTRO | Ludomir Rogalewski
LA MADRE | Aleksandra Sotnicka (22.04), Anna Gajdzik-Krzyżanowska (24.04)
LA ZIA | Kamila Mędrek-Żurek (22.04), Małgorzata Sznajder-Dziechciowska (24.04)
LA CUGINA | Joanna Rakoczy
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Orkiestra Opery Krakowskiej
realizatorzy
Reżyseria: Waldemar Zawodziński
Kierownictwo muzyczne: Tomasz Tokarczyk
Kostiumy: Maria Balcerek
Choreografia, ruch sceniczny: Janina Niesobska
Realizacja światła: Mirosław Poznański
Przygotowanie chóru: Marek Kluza
Asystent reżysera: Magdalena Wąsowska
Asystent scenografa: Katarzyna Zbłowska
Asystent kostiumologa: Bożena Pędziwiatr
Asystent kierownika muzycznego: Paweł Szczepański
Inspicjent: Agnieszka Sztencel
Sufler: Dorota Sawka